Nieuws

Parel ABN AMRO houdt het graag persoonlijk

Bankzaken heel dichtbij geregeld

Als één van de grote 3 is ABN AMRO absoluut geen onbekende naam in onze regio. Toch wil de bank graag meer zichtbaar en benaderbaar zijn bij ondernemers, maar ook ondernemersverenigingen. Als gesprekspartner en adviseur en waar nodig ook heel graag als financier. Met het partnersysteem staat de bank heel dichtbij ondernemers.

Ron Sligting, Partnermanager voor Westfriesland en Waterland werkt al jaren bij ABN AMRO en in onze regio. Hij weet als geen ander wat er speelt en wat ondernemers nodig hebben. ‘De afgelopen jaren hebben we als bank grote veranderingen doorgevoerd. Daardoor hadden klanten geen vast aanspreekpunt meer binnen de bank, maar kwamen ze met hun vragen terecht bij hun accountant, boekhouder of specialist. Om die ingang te geven bij ABN AMRO hebben we de zakelijke intermediaire desk opgericht. Dit is één ingang voor de mediair waar hij zijn vraagstukken neer kan leggen.’

Weten waar het over gaat

‘Als partnermanager heb ik rechtstreeks contact met de intermediairs. Ik ben voor hen een vast aanspreekpunt en ik bewaak het proces richting de bank. Intern werken we op sector met teams waarin specialisten zitten die de sector kennen als geen ander. Als financieringsvraagstukken concreet worden, zit je met een gesprekspartner, fiatteur en kredietanalist die weten waar het over gaat. Met deze werkwijze willen we de kwaliteit van onze dienstverlening waarborgen.’

U vraagt, wij denken mee
‘Het is belangrijk om verbinding te houden met de klant. Dat doen we door er voor hen te zijn. Veel zaken kunnen klanten zelf digitaal regelen, maar als je iets nodig hebt, kun je ons ook bellen. Omdat je in iedere sector met een specialist te maken hebt, kunnen we echt maatwerk leveren. Niet ‘U vraagt, wij draaien, maar U vraagt, wij denken mee.’ We zoeken altijd naar de beste oplossing. Onze intermediairs zijn op de hoogte van het reilen en zeilen bij de bank. Ik ga regelmatig met ze in gesprek, om ze bij te praten over hun eigen doelgroep. Dat doe ik samen met specialisten uit de sectoren. Zo zijn de intermediairs weer een betere gesprekspartner voor hun klanten.’

‘De ABN AMRO staat bekend als grote bank voor grote partijen, maar we zijn er juist ook voor het MKB. We willen meer zichtbaar worden bij ondernemers in Westfriesland. We kunnen het bedrijfsleven in de regio ondersteunen bij de transitie die plaatsvindt naar duurzamer ondernemen in de breedste zin van het woord. Dat is ook een reden dat we Parel van de WBG zijn geworden. Zo kunnen we makkelijker gericht contact houden met ondernemers over hun vraagstukken, maar ook met onze intermediairs. Als je weet wat er speelt, kun je beter bijdragen wanneer er specifieke casussen zijn. Zo werk je aan langetermijnrelaties, omdat je elkaar écht leert kennen.’