Nieuws

Hoorn is genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2019

HOORN – Op 21 mei 2019 is Hoorn genomineerd voor de Nationale Citymarketing Trofee 2019. Na bijna twee jaar actieve citymarketing vanuit Hoorn Marketing, met het beeldmerk ‘Ik hou van Hoorn’ zijn prachtige successen bereikt. Maar er is meer in deze stad: het aantal bezoeken in Hoorn is in 2018 flink gestegen naar 2.800.000 bezoeken. Een stijging van ruim 600.000 bezoeken, wat neerkomt op een toename van 27%. Daarnaast voelen inwoners en bezoekers zich meer verbonden met de stad en zijn zij trots op de stad Hoorn. Citymarketeer Stefan Kraft van Ermel is trots op de nominatie en de groei van de stad: ‘Het is een eer dat de vakjury Hoorn Marketing genomineerd heeft voor deze trofee. Dat wij binnen 1,5 jaar tijd, in de ogen van de vakjury de nominatie hebben verdiend, daar zijn wij ontzettend trots op. Met Hoorn hebben we goud in handen’.

Nationale Citymarketing Trofee
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan “de beste citymarketing gemeente van Nederland” van het afgelopen jaar. Deze prestigieuze trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing. Net als voorgaande edities zijn er twee categorieën: gemeenten tot 100.000 inwoners en gemeenten met 100.000+ inwoners.

Bij de beoordeling zijn vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing meegewogen. Ook is gevraagd naar een kosten-batenanalyse en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Tenslotte is er gekeken naar vernieuwing en bijdrage aan het vakgebied. Deze elementen worden tijdens jurypresentaties verder uitgediept, waarna een winnaar in beide categorieën wordt gekozen.

De vakjury bestaat uit Ton Rombouts (voorzitter), Erik Braun, Isabel Mosk, Thom Ummels, Robert Govers, Martin Boisen en Machteld Beekhuis.

De genomineerden voor de Netwerk Citymarketing Trofee 2019 zijn:

Gemeenten met 100.000+ inwoners
Gemeente Eindhoven
Gemeente Leeuwarden
Gemeente Leiden
Gemeente Zwolle

Gemeenten tot 100.000 inwoners
Gemeente Bergen op Zoom
Gemeente Hoorn

Nationaal Congres Citymarketing
De Nationale Citymarketing Trofee wordt uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 17 juni 2019 in Eindhoven. Meer informatie over de Nationale Citymarketing Trofee en het Nationaal Congres Citymarketing vindt u hier http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/

Stad van de Gouden Eeuw
2019 staat in het teken van Het Jaar van de Gouden Eeuw. Gedurende het hele jaar werken op initiatief van NBTC Holland Marketing allerlei steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen samen aan dit thema jaar. Hoorn positioneert zich als Stad van de Gouden Eeuw. Doormiddel van evenementen, tentoonstellingen, initiatieven, citydressing, VOC en uiteraard de cultuur historie, onderscheidt Hoorn zich van de andere steden. ‘Waan je in de Gouden Eeuw’. www.stadvandegoudeneeuw.nl