Nieuws

WBG vindt in Westfriesland Media haar content partner

“Media is wel een beetje mijn ding ja”, reageert Alex Gitzels van Westfriesland Media. Sinds juli 2012 is hij actief met zijn bedrijf Westfriesland Media en helpt hij ondernemers, verenigingen en stichtingen aan zichtbaarheid. Al jaren komt hij de Westfriese Bedrijvengroep tegen bij de netwerkevents en dus was een partnerschap eigenlijk een kwestie van tijd. Sinds april 2019 ondersteunt hij de WBG in het nog beter zichtbaarder maken van de vele activiteiten.

Media is het sleutelwoord van Alex. Opgeleid in bedrijfskunde met keuze richting E-Business en marketing was hij totaal 24 jaar actief als vrijwilliger bij de lokale omroep. “Ruim 150 interviews mogen doen voor mijn ondernemersprogramma Westfrieslandinbedrijf. Erg leuk en interessant om al deze verhalen te mogen aanhoren. Het netwerk dat ik
de loop van de jaren heb opgebouwd kan ik nu dagelijks van profiteren.”

Content
De grootste pijler van zijn bedrijf, naast het maken van websites en bedrijven ondersteunen met marketing, is het maken van content. “De verhalen van ondernemers, bedrijven, verenigingen en evenementen vatten in teksten, foto’s, video’s en podcasts is erg leuk. Van een verslag, een fotoserie maar ook interview video’s of een video reportage. Ik vraag daarom vaak aan mijn klanten; Wat zou jij willen laten maken als je een redacteur in dienst zou hebben?”

Podcast
Hoewel hij afscheid heeft genomen van het radio maken is dat niet het einde van het opnemen van geluid. “Ik heb nu een eigen mobile podcaststudio, waar ik gasten ga uitnodigen voor de nieuwe podcast interview serie ‘Westfriese Parels’ met een knipoog naar de Parels van de WBG. Maar ook ondernemers kunnen een eigen podcast opnemen. Laat zien dat je een expert bent en ook interessant om daarbij je leveranciers uit te nodigen. Dat kan ook in de bedrijfskantine. En extra leuk, je podcast is te horen via Spotify, YouTube en alle podcast apps.
Handig voor extra zichtbaarheid.”

Westfriesland
De meeste tijd van zijn content uren zitten in wat hij noemt zijn ‘professionele hobby’ de nieuwswebsites OnsWestfriesland.nl (dagelijks nieuws uit Westfriesland) en Westfrieslandinbedrijf.nl (voor zakelijk nieuws). “Hierdoor ben je van heel veel zaken direct op de hoogte. Past ook wel bij mijn nieuwsgierigheid. Maar het verdienmodel is altijd lastig, dus adverteerders zijn altijd welkom”, grapt Alex.
“Toch geeft het heel veel voldoening en biedt het mijn klanten ook een extra communicatiekanaal. Het is ook indirect een community geworden en daarmee de inwoners verbinden met het nieuws en evenementen in deze mooie regio Westfriesland”, sluit de ondernemer af.