Nieuws

Create en Van der Valk – Dromen, Denken, Durven, Doen en Doorzetten

Deze woorden passen als geen ander bij ons Parelbedrijf Create als organisatie. Bij Create is het al sinds het begin de focus geweest om op een out of the box manier te innoveren met software en creatieve webapplicaties. Op deze manier helpen we organisaties met innoveren om zo een onderscheidend vermogen te creëren. Naast het aanbieden van innovatieve applicaties helpen we onze opdrachtgevers ook om hun producten te vermarkten. Door dit te doen bieden we dus niet alleen een oplossing maar kijken we ook toekomstgericht verder.

Zo doen we dit ook voor een van onze opdrachtgevers van het eerste uur, Van der Valk Exclusief. Voor Van der Valk en haar medewerkers hebben wij de Valkplanner ontwikkeld. De Valkplanner is een rooster- en administratie tool die inmiddels iedere maand door maar liefst meer dan 2500 gebruikers wordt gebruikt om ruim 8000 diensten te plannen. Graag nemen we je mee in het verloop van deze samenwerking en hoe deze tot stand is gekomen.

Start van de samenwerking

De samenwerking met Van der Valk is vier jaar geleden begonnen. Door een gemeenschappelijke connectie kwamen we destijds voor het eerst in contact met Van der Valk. Tijdens een van de eerste gesprekken kwam de opening van een nieuw hotel in Amsterdam-Oostzaan ter sprake. Het bleek dat bij Van der Valk geen goed werkend planningsysteem aanwezig was, maar dat daar wel behoefte aan was. De standaardisatie bij de verschillende hotels ontbrak, ieder hotel gebruikte weer een ander pakket en had een eigen manier van werken. Licentiekosten stegen daarnaast door het dak en als er iets gewijzigd moest worden kwam het desbetreffende hotel op een zeer lange wachtlijst te staan. 

De Create oplossing

Met deze informatie zijn wij intern met een multidisciplinair team gestart met de ontwikkeling van een nieuwe planning software genaamd Valkplanner. We hebben een applicatie neergezet waarbij afdelingsmanagers hun medewerkers konden inroosteren en administratie van uren, verlof en absentie konden regelen. Deze innovatieve rooster- en administratie tool werd met veel plezier ontvangen en direct in gebruik genomen door drie Van der Valk hotels: Akersloot, Amsterdam-Oostzaan en Almere.

Valkplanner 2.0

Na twee jaar lang succesvol gedraaid te hebben met de eerste drie hotels zijn we bij Create gaan werken aan de Valkplanner 2.0. Omdat de samenwerking van beide kanten goed was bevallen en Van der Valk meer wilde standaardiseren en kosten besparen werd gekeken naar de mogelijkheid om de nieuwe Valkplanner ook bij andere hotels uit te rollen. Zo ontstond de Valkplanner 2.0 bestaande uit 3 prominente onderdelen:

  • Timer app, hiermee worden alle gewerkte uren van medewerkers bijgehouden;
  • Medewerkers app, hierin kunnen medewerkers allerlei diensten/informatie raadplegen;
  • Manager app, een geüpgradede versie van de eerste Valkplanner.

De verschillende applicaties en tools die hiervoor gebruikt werden bij Van der Valk sloten niet direct naadloos aan op de bedrijfsvoering van Nederlands grootste hotelketen. Met de oplossing van Create heeft Van der Valk nu een eigen gebruiksvriendelijke applicatie die volledig op maat is gemaakt. Ondertussen zijn er al acht additionele hotels aangesloten en hopen we binnenkort nog verder op te schalen met het aansluiten van de overige 30 hotels op onze softwareapplicatie.

Uitdaging

Je kan je voorstellen dat informatieveiligheid en scheiding erg belangrijk zijn voor een prominent bedrijf als Van der Valk. Daarom hebben we qua structuur een stevige uitdaging gehad, maar zijn we erin geslaagd een constructie te ontwikkelen waarin we de databases van alle hotels hebben gescheiden en deze data via een centrale API hebben weten te distribueren.

De toekomst

Wij zijn als organisatie trots op het vertrouwen dat we hebben gekregen voor de opdracht van de Valkplanner. We werken toch met Nederlands grootste en bekendste hotelketen waar kwaliteit en betrouwbaarheid hoog in het vaandel staan. Verder zijn we blij met de bevestiging van tevredenheid vanuit de klant in de vorm van de goedkeuring voor de Valkplanner 2.0 en de opschaling bij nog eens acht additionele hotels in Nederland met onze softwareapplicatie.

Meer weten? Bekijk onze website of neem geheel vrijblijvend contact op.

 

Ramon Tromp
Commercieel Manager | Create
06 145 124 97
Wognumsebuurt 3
1817 BH Alkmaar
072 200 1001
www.create.nl