Nieuws

Automodelli naar de top door Werkplaats Digitaal Ondernemen

Automodelli verkoopt miniatuurauto’s voor verzamelaars. Adri de Vries, eigenaar van Automodelli: “Door de coronacrisis is de vraag naar online verkopen gestegen, alleen was mijn website niet te vinden in Google. Via Werkplaats Digitaal Ondernemen ben ik in contact gekomen met een student om mij hierbij te helpen.”

Automodelli is gespecialiseerd in Italiaanse en Nederlandse miniatuur auto’s. De verkoop aan verzamelaars loopt normaal voornamelijk via ruilbeurzen en een klein deel via de website. Adri: “Ik worstel al een tijd met de zichtbaarheid van mijn website. Ik heb er veel op staan, maar niemand die het ziet omdat ik niet in de top sta op Google. Ik heb een boek gekocht over SEO, maar voor mij maakte dat het niet heel veel duidelijker. Ook heb ik contact gehad met een bedrijf om dit voor mij op te lossen. Maar dat kostte een bedrag waarvan ik niet weet of ik het eruit haal. Toen ik in het magazine WestFriese Zaken een artikel las over Werkplaats Digitaal Ondernemen heb ik meteen contact gezocht. Ik had al snel contact en binnen een aantal weken was ik gekoppeld aan een student.”

Sam van den Eijnde is derdejaars student Business IT en Management aan Hogeschool Inholland in Alkmaar. Voor een vrije studiekeuzepunt was het mogelijk om een digitaliseringsvraagstuk van een bedrijf op te lossen. Sam: “Ik heb eerst gekeken naar het probleem waar Adri tegenaan loopt. Daarna heb ik de site aan de voor- en achterkant bekeken en van daaruit een aantal punten kunnen vinden die we kunnen aanpakken. Deze hebben we samen doorgenomen. Zo is er meta data waarop we kunnen sturen. Daarnaast adviseer ik om te registreren op Google Analytics en daarna zoekteksten aan te passen zodat het beter aansluit op de doelgroep. We liepen wel tegen een paar dingen aan. Zo werkt Adri met een bepaald ontwerpsysteem waarmee de website is gebouwd en gepubliceerd. Dit kende ik niet. Maar ik heb contact gezocht met dat bedrijf, een e-learning gedaan en nu kan ik weer verder.”

De samenwerking tussen de twee loopt goed. Adri: “Eerst hebben we een oriënterend gesprek gehad. Toen heeft hij een plan gemaakt en heeft dit stap voor stap met mij doorgenomen. En vorige week zijn we bezig geweest met de eerste aanpassingen. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn probleem wordt opgelost. Ik vind Werkplaats Digitaal Ondernemen echt een unieke kans voor beide partijen. De student kan ervan leren en ik ben er enorm mee geholpen. Dus ondernemers, loop je ergens tegenaan op het gebied van digitalisering? Neem contact op met Werkplaats Digitaal Ondernemen.”

www.werkplaatsdigitaalondernemen.nl