agenda

BDO Familiebedrijven-event: De kracht van het kiezen

De familiestrategie, bestaande uit de eigendoms- en eigenaarsstrategie, is een onderwerp dat menig dga/bedrijfsfamilie soms graag voor zich uit schuift. Het ligt gevoelig, roept emoties op en legt onderlinge verschillen bloot. Het is typisch zo’n onderwerp dat in veel familiebedrijven intrinsiek leeft, maar niet altijd voldoende aandacht krijgt.

Het raakt ook grote vragen binnen de familie. Zoals: hoe kijken de individuele familieleden naar het bedrijf als vermogenscomponent en als onderdeel van hun levensvervulling? Waar willen ze naartoe? Wie wil welke rol, wie wil zijn/haar belang vergroten of juist verkleinen?

Het Erasmus Centre for Family Business (ECFB) deed onderzoek naar de effecten van eigendoms- en eigenaarsstrategie. Dat leverde een aantal waardevolle inzichten op. Zo blijkt bijvoorbeeld dat het familiebedrijven veel kan brengen in geval van crises. En dat maakt het juist nu zo actueel!

Tijdens het online Familiebedrijven-event 2021 ‘De kracht van het kiezen’ leert de kijker meer over inzichten uit het onderzoek. In dit programma spreekt presentator Rens de Jong (BNR Nieuwsradio) met belangrijke spelers in het familiebedrijven segment. Naast hem zit Joost Vat (partner bij BDO), die als geen ander weet wat er speelt bij familiebedrijven. Pursey Heugens, als wetenschapper verbonden bij het ECFB, vertelt wat de belangrijkste bevindingen zijn uit het onderzoek. Daarnaast schuiven grote familiebedrijven aan om hun ervaringen te delen. Welke gastsprekers dit zijn, maken we binnenkort bekend. En ook de kijker komt aan bod: via zijn of haar mobiel kan er actief deelgenomen worden aan het programma. Kortom, een interessant programma wat u niet wilt missen. We hopen u digitaal te verwelkomen op 2 november. Meld u gratis aan via deze link.